Första mötet med en potentiell kund sker idag inte i första hand i det personliga mötet, telefonsamtalet eller i ett brev, utan allt oftare på Internet.
Det gäller att vara synlig och attraktiv i träfflistan,
både i träfflistan på Google och i skyltfönstret. Ger ditt företag inte ett attraktivt och rättvisande intryck i träfflistan på sökmotorer som Google, MSN, Yahoo, Hitta, Eniro mfl, klickar heller ingen sig vidare till er hemsida.
Startsidan är ert skyltfönster på Internet
och om startsidan inte snabbt och tydligt kommunicerar det som er målgrupp efterfrågar lämnar de omgående er sajt. Lika viktig är "inredningen" av sajten. Det ska kännas värdefullt och skönt att "köra" er sajt. Då hör besökarna av sig direkt.
Fler besökare blir kunder eller prospekts
Odd Marketing städar upp och "trimmar" ert företags "virtuella säljsamtal" så att fler av de som hittar er i sökmotorerna klickar sig vidare till er hemsida och fler av de som landar på er startsida går djupare in på er hemsida, stannar längre, tar kontakt eller köper mer. Referenser.
Varumärket stärks
Fler av besökarna blir prospekts eller kunder samtidigt som ert varumärke förankras i besökarens medvetande, starkare och starkare för varje sekund besöket varar.
Ta en titt i er webblogg
och se hur stor andel av de som kommer till er startsida stannar mer än några få klick. Här finns ofta en stor trimningspotential att ta vara på, besökare som kan konverteras till nya kunder.
Vi borde träffas, så kan vi berätta mer.
Vi bjuder både på kunskap och inspiration.
Mvh
Odd Klofsten
Internetstrateg,
med fokus på försäljning och marknadsföring.
+46 70 225 72 43
odd.klofsten@oddmarketing.se
No comments:
Post a Comment