Frågor som Odd Marketing kan ge svar på

Här några frågor som vi fått då vi är ute på säljbesök eller håller föredrag. Kanske är det frågor du också funderar över? I de flesta fall har vi kunnat ge svar på dessa frågor och lotsa kunden till en lösning på problemet

Vi har massor av besökare på vår hemsida men hur kan vi få fler av dem att höra av sig?

Vi vill göra om vår hemsida. Vem ska man anlita?
När vi pratar med de som har olika system, plattformar som ska vara grunden för hemsidan så känner vi att det blir mycket tekniksnack. Vi vill prata med någon som förstår vår "affär" och som kan ge oss råd om hur vi ska utveckla hemsidan? Reklambyrån säger att de kan ordna detta men vi känner inte att de vill prata försäljning. Det är mer försäljning och prospekts vi vill ha ut av vår hemsida. Hur kommer vi vidare?


Hur gör man en bra upphandling av en hemsida?


Det är en massa småfirmor inne på vår hemsida.
Hur får vi med hjälp av vår hemsida tag på större kunder/prospekts?


Hur kan vi använda sökmotorer, sökord mm för att bygga vårt varumärke?

Vi känner att vi vill få bättre koll på vad vi kan göra på nätet. Vad ska man tänka på när man gör en internetstrategi? Vad ska man ta med i den? Hur kommer vi igång?


Hur kan vi få reda på vilka det är som besöker vår hemsida?


Hur kan vi behålla bra placeringar i sökmotorerna?


Hur ska vi kunna nå fram med våra budskap på hemsidan?Vi har så mycket information på vår hemsida, det känns rörigt, både för oss själva men även besökare säger det. Vad är viktigt att ha på hemsidan? Hur ska man göra för att hemsidan ska bli bättre för besökaren?


Hur kan vi bli bättre på interaktionsdesign?
Vi har hört att vi borde bli bättre på det.


Hur undviker vi att upplevas som spammare när vi gör emailutskick?


Hur kan vi använda bannerannonsering för att positionera vårt varumärke?


Var ska vi lägga pengarna för att få maximal effekt på vår digitala marknadsföring.


Hur kan vi höja servicenivån (läs avlasta kundtjänst och support) utan att förlora prospekts dvs undvika att ge dem för bra service på hemsidan så att de inte hör av sig? Vi vill ju prata med dem.


Hur ökar vi lojaliteten hos besökarna? Hur får vi besökarna att komma tillbaka?


Hur kan jag ställa frågor till besökarna?
Ska vi gör en popup eller finns det andra bättre metoder?


Hur kan vi använda bloggar för att synas mer?


Vad är viktigt att tänka på när vi gör om hemsidan?
Vi funderar att göra om vår hemsida. Den suger som den är nu.
Vem ska vi be om detta?


Hur ska vi kunna tjäna mer pengar på vår hemsida?


Vi har 10-tusentals besökare på vår hemsida varje dag. Ska vi börja sälja något till dem, eller vad?


Vad är etiskt rätt eller fel att göra när det gäller att kapitalisera på stora besökarflöden?


Vår hemsida är som en grossistkatalog.
Vi har fler besökare där än vad våra alla återförsäljare har tillsammans.
Ska vi börja sälja själva och gå förbi våra återförsäljare, eller hur ska vi göra?


Vi är bemanningsföretag. Hur kan vi på ett smart sätt använda hemsidan för att betjäna båda våra målgrupper, de som vill hyra personal och de som vill bli uthyrda?


Vi är kunskapsintensiva och framgångsrika i vår nisch. Vi vill skapa en interaktiv portal på internet där våra kunder kan få hjälp med det mesta inom vår bransch. Vi har byggt en sajt men hur når vi nu ut? Har vi tänkt rätt? Hur ska vi ta betalt? Hur ska vi paketera, differentiera och prissätta?

Det är ju mycket snack om bloggar nu. Både att man ska ha en blogg och att man ska synas på rätt bloggar. Hur vet man var? Vilka steg ska man ta? Vad är bra?


Vi har en jämförelsesajt med massor av besökare.
Hur kan vi kapitalisera på alla dessa besök utan att tappa trovärdighet?


Vi säljer och utvecklar ett content management system CMS, publiceringsverktyg.
det kommer fler och fler enkla och billiga system, och några gratissystem. Ska vi också ska några gratisvarianter av vårt system för att fånga in prospects eller ska vi fortsätta med vårt traditionella sätt att marknadsföra och sälja?


Vi säljer teknik och systemutveckling.
Hur kan vi använda webben för att sälja mer?


Ska vi jobba mer med epost för att få fler prospekts?

1 comment:

Terry said...

This is fantastic!